Parochiebestuur
Het parochiebestuur is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in onze parochie. Zo heeft het bestuur onder andere de zeggenschap over de roerende en onroerende zaken en financiële aangelegenheden. Daarnaast adviseren zij de pastores over het beleid binnen de parochie en hebben zij contacten met het bisdom. De pastoor is de voorzitter van het parochiebestuur. De overige leden worden voor een periode van vier jaar benoemd door de bisschop. De leden van het parochiebestuur zijn eenmaal herbenoembaar. In onze parochie heeft parochiebestuur een coördinerende en uitvoerende taak en onderhoudt zij contacten met de vele vrijwilligers die zich in uiteenlopende vormen voor onze geloofsgemeenschap inzetten.
De organisatie van de parochie is onderverdeeld in een aantal taak- of werkvelden. Bij een aantal bestuursleden ziet u een bepaald taakveld vermeld. Het bestuur vergadert in principe éénmaal per maand. Het parochiebestuur bestaat uit acht personen.
De taakverdeling ziet er als volgt uit:
vice voorzitter | mw. C. Zeelenberg-Alsemgeest | |
secretaris | Mw. C. Alsemgeest | |
penningmeester | mw. M. Kester- van Leeuwen | |
gemeenschapsopbouw | dhr. Arno Zwinkels | |
diaconie | vacant | |
liturgie | vacant | |
catechese | vacant | |
communicatie en structuur | vacant |